THE LONELY NIGHTS ❝ personal · blog ❞   |   about  ·   twitter   ·   tumblr  · follow





Shooting star
Hi and Assalamualaikum. Atiqah A. 9teen. Kuala Lumpur, Malaysia. Easily lost in her own world. A passionate dreamer. An avid star gazer. Believe in making her own fairytales come true. A city girl at heart. Love, respect and kindness are the things she live by. This is the bits and pieces I called my life. ♥

Instagram
@heyitsatiqah

agenda
13/5 Happy Mother's Day!
16/5 Selamat Hari Guru!
25/6 Balik KL!
8/7 My sister's wedding reception! ♡
11/7 Third semester starts today!


the lucky star
family. friends. true love. rilakkuma. anime. manga. sunset on the beach. greek myths. arthurian legend. good books. cuddle up in bed with a good book/movie + coffee. milk tea. food. sushi. dorayaki. japanese characters. shopping. sleep. good grades. movie nights. nostalgia. writing stories. photography. long showers. inspiration. imagination. romantic comedy. food. mom's cooking. cute & kawaii stuff. positivity. honesty. milk + honey. hanging out. late nights. shooting stars. the galaxy. aurora borealis. animals. you.

twitter


mail


Banners

disclaimer
Layout made by tkh. Removing any credit is shunned upon. Please do not rip, steal or copy this layout. All photos tagged mine and/or watermarked with my URL is mine. I will post pictures with proper credit but if you see your pictures without proper credit and/or want me to take it down, please click on the mail icon above.

  Pembuka Bicara
Hi and Assalamualaikum!

Dah lama rasanya tak ber-blog. Rasa rindu pulak jari jemari ni nak menari-nari di atas keyboard dan meluahkan segala isi di hati. Tak kiralah yang pahit atau yang manis kerana semua yang dicoretkan dalam diari online ni merupakan peringatan dan pengajaran untuk aku bangkit lebih kuat menghadapi hari-hari yang bakal mendatang. Kerana aku manusia biasa yang tak bisa lari dari ruang kesilapan. 

Makin dekat ke bulan 7, makin sibuk pulak aku. Bukan sahaja dengan urusan akademik bahkan juga dengan urusan peribadi. Kakak aku yang sulung akan berkahwin tak lama lagi, jadi banya persiapan yang perlu dibuat. Kad jemputan perlu dihantar, goodie bags yang mesti dilekat dengan cellotape supaya tidak mudah terkoyak, berurusan dengan katerer yang akan menghidangkan lauk-pauk dan bermacam-macam lagi, sampai aku tak menang tangan dibuatnya. 

Tapi dalam kesibukan tu, aku masih lagi sempat untuk menghadiahkan mak kek Hari Ibu. Tapi, disebabkan Hari Ibu hanya akan disambutkan pada 13/5, kek tu terus bertukar menjadi kek 'Atiqah homecoming's cake' yang dibuat empunya diri. Hahahh tapi kek tu tak adalah se-gah yang digmabarkan. Cuma kek ais krim Oreo dengan Chipsmore. Tapi apa pun, aku tetap berpuas hati dengan kek yang dah aku buat sebab tu kek hasil daripada air tangan aku yang pertama. Next stop, rainbow cake with icing, insyaAllah! Memang tak boleh dinafikan, pastri dan aku memang tak boleh dipisahkan. Apatah lagi dengan kemudahan yang ada dihujung jari, apabila ada kelapangan masa, aku akan mencari resepi-resepi ringkas yang boleh aku cuba di rumah. 

Sampai disini sahaja. To be continued...
Kbye and Assalamualaikum!
Atiqah


Post a Comment

What does the star gazer thinks...



<< D R E A M O N | A W A K E >>



© Layout made by tkh/mk. Removing any credit is shunned upon.